JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Hovrätten slutar använda fax

[2019-06-04] Göta hovrätt

Från och med 1 juli går det inte att kommunicera med hovrätten via fax. Det går bra att skicka dokument med e-post och säker e-post.

Göta hovrätt slutar skicka och ta emot dokument via fax från och med 1 juli 2019.

Dokument kan skickas via e-post och säker e-post

Den som vill skicka dokument till hovrätten kan använda kontaktformuläret för säker e-post. Handlingar i de vanligaste filformaten kan bifogas.

Länk till kontaktformulär säker e-post

Det går bra att skicka dokument med e-post till hovrättens registratorbrevlåda: gota.hovratt@dom.se





Senast ändrad: 2019-06-04

Inget krav på fax i förvaltningslagen

Sedan 1 juli 2018 finns det inte längre något krav i förvaltningslagen (2017:900) på att det ska vara möjligt att kontakta myndigheten via fax.